روغن هاي تخصصي ماساژ

wl3j_m5.jpg

امروزه طرفداران استفاده از روغن هاي گياهي در سراسر دنيا بيشتر شده و بسياري از افراد از اين روغن ها به جاي روغن هاي حيواني و روغن هاي نباتي در رژيم غذايي خود استفاده مي کنند. اين گونه روغن ها کاربردهاي ديگري نيز دارد و برخي از افراد نيز به خاطر خاصيت هاي دارويي و درماني که دارند، به سراغ اين روغن ها مي روند. همچنين مي توان از اين روغن ها به عنوان روغن ماساژ استفاده کرد. در اين مطلب مي خواهيم به معرفي چند مورد از روغن هاي گياهي شناخته شده که در گروه روغن هاي تخصصي ماساژ قرار مي گيرند بپردازيم و ويژگي ها و خواص هر يک را بررسي کنيم.

روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج که از پوسته سخت بيروني (سبوس) برنج قهوه‌ اي تهيه مي شود، طعم ملايمي داشته و چون به شکل مکانيکي تصفيه مي شود، ويتامين ها و مواد معدني مغذي خود را حفظ مي کند. اين ماده سرشار از چربي هاي سالم بوده و منبع غني آنتي اسيدان هاي قوي مانند گاما اوريزانول، توکوفرول‌ ها، توکوترينول‌ ها، فيتواسترول‌ ها، پلي‌ فنول ‌ها و اسکوالن محسوب مي شود. همچنين ويتامين E بالايي داشته و حاوي ريز مغذي هاي ديگري است که در مبارزه با راديکال‌ هاي آزاد و مقابله با اثرات پيري موثر واقع مي شوند. از روغن سبوس در مواد غذايي مختلفي چون انواع چاشني ها و سس هاي سالاد و طعم دهنده هاي غذايي ديگر استفاده مي شود. از آن جايي که اين ماده نقطه جوش بالايي دارد، مي توان از آن در تهيه غذاهايي که نياز به سرخ شدن يا پختن در درجه حرارت بالا را دارند نيز استفاده کرد. روغن سبوس برنج را مي توان يک جايگزين مناسب براي روغن‌هاي هيدروژنه حاوي چربي ترانس دانست. از ديگر مزيت هاي اين روغن مي توان به تاثير آن در کاهش کلسترول خون اشاره کرد. دليل خريد روغن سبوس برنج را مي توان کاربردهاي گسترده آن در آشپزي، لوازم آرايشي، شيريني ‌پزي، واکس ‌هاي کفش و . دانست.

روغن هسته انار

يکي از ميوه هاي خوش مزه که خاصيت هاي زيادي دارد، انار است. به غير از خواصي که خود ميوه انار دارد، از هسته آن نيز روغني گرفته مي شود که جنبه دارويي و درماني دارد. اين روغن حاوي آنتي اکسيدان، ويتامين هايي چون ويتامين K، B1، B2 و  C بوده و داراي ترکيبات پلي‌ فنيک محافظتي مانند اسيد پانونيکيک، فلاونوئيدها، آنتوسيانيدين و تانن‌ ها مي باشد. همچنين اسيدهاي چربي چون اسيد لينولئني کنژوگه و اسيد اولئيک داشته که به حفظ سلامت پوست بسيار کمک کرده و از غشاي پوست محافظت مي کند. افراد زيادي به دليل خواص زياد و فوق العاده اي که اين ماده دارد، به سراغ خريد روغن هسته انار مي روند که برخي از اين خواص به شرح ذيل است: آنتي ‌اکسيدان، ضد التهابي، نفروپاتيک، هپاتواستروئيد، ضد عفوني‌کننده، ضد سرطان، افزايش سيستم ايمني بدن، افزايش متابوليسم کربوهيدرات و کاهش مقاومت به انسولين. از روغن هسته انار بيشتر در ساخت صابون، روغن‌ هاي ماساژ، محصولات مراقبت از پوست و ساير محصولات مراقبت از بدن و لوازم آرايشي استفاده مي شود.

روغن هسته انگور

يکي ديگر از روغن هاي گياهي که بسيار پر کاربرد بوده و مزيت هاي زيادي دارد، روغن هسته انگور مي باشد؛ اين روغن همان طور که از نام ان پيدا است از هسته انگور فشرده گرفته شده و خاصيت ضد التهابي، ضد ميکروبي و ضد اکسيد کننده دارد. همچنين منبع سرشاري از پروانتوسيانيدين بوده که يک آنتي اکسيدان قوي به شمار مي آيد. از ديگر مواد مغذي و مفيدي که اين روغن دارد مي توان به فلاونوئيد، بتاکاروتن، ويتامين C و ويتامين E اشاره کرد. روغن هسته انگور به جلوگيري از ابتلا به سرطان خون و بيماري هاي قلبي و عروقي کمک کرده و در تنظيم قند خون نيز موثر است. همچنين داراي بافت سبکي است که به راحتي توسط پوست جذب مي شود و به نرم و مرطوب شدن پوست کمک مي کند. همچنين به دليل داشتن اسيدهاي چرب اشباع نشده مي تواند براي افراد مبتلا به ديابت و نيز کساني که مي خواهند از روغن هاي سالم تري استفاده کرده و رژيم غذايي سلامتي داشته باشند، بسيار مناسب است. شما مي توانيد براي خريد روغن هسته انگور به سايت شرکت پيشگامان شيمي که يکي از بزرگ ترين شرکت هاي واردکننده مواد اوليه و محصولات شيميايي بوده که روغن هسته انگور را در گالن هاي 10 ليتري و 20 ليتري به مي رساند.

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم، روغني زرد و نارنجي رنگ بوده که يک روغن ارزشمند براي پوست، مو و ناخن محسوب مي شود. اين روغن سرشار از اسيد لينولئيک و ويتامين  Eبوده و اسيدهاي چرب ضروري و سالم را نيز دارا مي باشد. بنابراين به محافظت از پوست در برابر آب و هواي سرد کمک کرده و سلامت پوست را تامين مي کند. همچنين به دليل آنتي اکسيدان هايي که دارد، به عنوان روغن مخصوص ماساژ استفاده شده و همچنين مي توان از آن در تهيه محصولات آرايشي و بهداشتي، هاي مراقبت پوست و مو و ناخن، صابون، شامپو، لوسيون‌ هاي ضد آفتاب، کرم مرطوب‌کننده، محصولات ضد پيري و کرم پا استفاده کرد. اين روغن به ترميم بافت ها، تنظيم سيستم عصبي، جلوگيري از نقص در تولد، جلوگيري از مشکلات پوستي، مبارزه با انباشت چربي و بهبود سلامت کمک کرده و به دليل وجود آنتي اکسيدان خاصيت ضد پيري دارد. همين ويژگي هاي مهم سبب شده خريد روغن جوانه گندم روز به روز افزايش يافته و افراد زيادي خواهان مصرف اين روغن شوند.

 

 


دانلود رایگان روغن ,هسته ,استفاده ,همچنين ,پوست ,ويتامين ,روغن هسته ,هسته انگور ,سبوس برنج ,روغن سبوس ,خريد روغن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سازه های چادری آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران aploadfree اموزش و ترفند ««دَ لـــــــنـــوِشــــــتـــه هــــائ نــــــاّخــــِوُانــــدّه»» توضیح درباره سقف و شیشه های متحرک ویدفا | بزرگترین وبلاگ کلیپ گلچین بی نظیر از مطالب وب سایت های ایرانی